دکتر ابوالفضل صادقی نژاد

جراحی زیبایی چانه

ژینوپلاستی یا منتوپلاستی

جراحی زیبایی چانه که در اصطلاح پزشکی به آن ژینوپلاستی یا منتوپلاستی گفته می شود به منظور تغییر شکل در چانه با کوچک کردن چانه(منتوپلاستی) یا بزرگ کردن آن (ژنیوپلاستی)صورت می گیرد.

 ممکن است تصور کنید که چانه یا فک بسیار کوچک و یا بزرگی دارید که این امر موجب کاهش زیبایی چهره شما گردیده است، تعادل در ظاهر صورت تا حدودی به شکل و اندازه چانه بستگی دارد، در این صورت با کمک جراحی زیبایی چانه می توان با استفاده از کاهش، تغییر شکل و یا افزایش حجم  چانه ظاهر چهره خود را زیبا تر سازید. در کنار جراحی زیبایی چانه می توانید برای پیدا کردن ظاهری زیبا تر و جذابتر سایر اعمال فرم دهی صورت مانند لیفت صورت و جراحی زیبایی بینی یا سایر اعمال جراحی دیگر را انجام دهید.

جراحی زیبایی چانه

کوچک کردن چانه(منتوپلاستی)

جراحی زیبایی چانه، از طریق ایجاد یک شکاف کوچک در زیر چانه یا در دهان بوسیله تراشیدن چانه، موجب کاهش سایز و اندازه کلی چانه می گردد. اگر چانه بسیار بزرگ باشد تراشیدن چانه ممکن است باعث ایجاد افتادگی وشل شدن پوستی که استخوان چانه را می پوشاند شود در این صورت ممکن است لازم باشد استخوان سرتاسری چانه بریده شود و به سمت عقب حرکت داده شود. معمولا در جراحی زیبایی چانه، بدلیل اینکه پوست به استخوان سطحی چانه متصل باقی بماند، استخوان چانه بوسیله صفحات مخصوص یا پیچ در جای خود ثابت نگه داشته می شود و تا زمان بهبودی این صفحات و پیچ در چانه باقی می مانند این امر موجب می شود که بعد از جراحی احتمال اینکه پوست استخوان چانه شل و افتاده شود کاهش یابد.

بزرگ کردن چانه (ژنیوپلاستی)

برای بزرگ کردن چانه کوچک می توان از روش پروتز چانه یا جراحی ژنیوپلاستی استفاد کرد که روش ژنیوپلاستی اغلب از روش استفاد ه از پروتز های مصنوعی تهاجمی تر می باشد در این روش برای تغییر شکل در چانه استخوان های ان برش داده می شود که به مرور زمان استخوان ها التیام می یابند و در موقعیت جدید خود قرار می گیرند.

در صورتی که عرض و ارتفاع چانه و فک شما مناسب و طبیعی باشد می توانید از پروتز چانه برای حجیم کردن و بزرگ کردن ان استفاده نمایید.