دکتر ابوالفضل صادقی نژاد

جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی بلفاروپلاستی یا جراحی پلک

یکی از موفق ترین جراحی های زیبایی محسوب می شود که می تواند نتایج درخشانی را در فرد ایجاد کند، بلفاروپلاستی کمک می کند تا بافت زیر و اطراف چشم که شل و افتاده شده اند به صورت کامل لیفت شوند و دچار جوانسازی گردند.
معمولا بالارفتن سن مهمترین عامل افتادگی در پلک ها می باشد که تاثیر مستقیمی برروی شادابی چهره و سن او می گذارد، روند شل شدن پوست به مرور زمان نیز می تواند عاملی برای افتادگی پلک ها باشد، بلفاروپلاستی با اقداماتی که توسط جراح انجام می دهد،کمک می کند تا بافت زیر چشم اصلاح شود و یا چربی های اضافه ی آن برطرف گردد.

جراح برای اینکار نیاز به معاینه ی دقیق پلک ها دارد، بعد از آن به شما اعلام می دارد که مشکل اصلی افتادگی و یا پف های چشمی شما چیست .

دکتر صادقی نژاد جراح پلک و بلفاروپلاستی

جراحی برای جوانسازی چشم ها
جراحی پلک این امکان را به جراح می دهد که بافت های زیرین چشم دسترسی داشته باشد، جراح با یک برش سطحی و بسیار ظریف جراحی را آغاز می کند، با دسترسی به بافت پوست اقدام به برداشتن چربی های اضافی پشت پلک می نماید ، البته این کار برای افرادی که دچار پف آلودگی در چشم ها هستند انجام می شود، ممکن است این تجمع چربی در زیر چشم ها دیده شود، از این رو جراح نیاز دارد تا بافت زیر چشم را برش دهد.

ممکن است افتادگی پوست پلک بر اثر بالارفتن سن فرد زیاد باشد و وی را دچار اختلال در دید بنماید.
جراح طی جراحی بلفاروپلاستی پوست شل شده ی پشت و اطراف پلک بالا یا پایین را از از بین می برد و در محل جدید با دقت و ظرافت بالایی بخیه می زند.
بخیه ها به گونه ای هستند که به هیچ عنوان بعد از جراحی مشخص نخواهند شد . این جراحی نیازی به بیهوشی عمومی و یا بستری در بیمارستان ندارد اما نیاز است تا چند روزی از آن مراقبت به عمل آید.چه محدوده سنی جهت انجام عمل پلک مناسب است؟

در جراحی زیبایی پلک سن اهمیت زیادی ندارد. ممکن است بدلایل ژنتیک و فامیلی پلک افتاده یا پف آلود را در سنین پایین عمل کنیم. بطور کلی آنچه بیشتر دیده میشود افتادگی بدلیل افزایش سن است که معمولٱ بعد از ۳۵ سالگی مشخص میشود. حداکثر سن در این مورد مطرح نمی باشد.

چه شرایطی قبل از عمل زیبایی پلک باید رعایت شود؟

قبل از عمل پلک مشاوره انجام میشود. در جلسه مشاوره پزشک معالج شرح حال دقیقی از بیمار میگیرد .مسائل مهمی همچون میزان بینایی، خشکی چشم، بیماریهایی نظیر کم کاری یا پرکاری تیرویید و غیره پرسیده میشود. همچنین با معاینه موشکافانه میزان و محل ایرادات در پلک را مشخص مینماید.تا جراحی زیبایی پلک هر چه بهتر و نتیجه بخش انجام گیرد.

چه شرایطی بعد از عمل زیبایی پلک باید رعایت شود؟

بعد از جراحی زیبایی پلک  مقدار کمی درد و یا تورم غیر معمول نیست ولی اگر بیمار احساس درد یا تورم شدید و یا تاری دید کرد، باید مراتب را بلافاصله به اطلاع پزشک خود برساند.

معمولا پس از عمل چشم بسته نیست، بنابراین فرد براحتی میبیند و از روز دوم کارهای شخصی خود را انجام میدهد ولی کارهای سنگین یا ورزش تا ده روز پس از عمل پلک چشم ممنوع است.
از روز دوم حمام کردن کوتاه اشکالی ندارد.

زمان کشیدن بخیه ها در عمل پلک چشم چقدر است ؟

بخیه ها روز پنجم برداشته میشود.

چه دارویی بعد از عمل افتادگی چشم باید مصرف شود؟

معمولا دارویی پس از عمل لازم نیست ولی گاهی اوقات مسکن، آنتی بیوتیک و یا قطره و پماد چشمی تجویز میگردد.

آیا عمل افتادگی پلک  با بیهوشی انجام میگیرد؟ 

در غالب موارد برای جراحی پلک نیازی به بیهوشی عمومی نیست. تزریق ماده بیحس کننده و گاهی استفاده از داروهای آرام بخش کافیست.